sobota, 12 lipca 2014

MIEJSCE NA OGNISKO-JAK ZROBIĆ

Witam serdecznie wszystkich zaglądających na mojego bloga i tych stałych bywalców jak i tych przypadkowych.
Dzisiaj chciałam wam pokazać to czym ostatnio się zajmowałam.
Nie wiem czy widzieliście mój wielki ogród który już wcześniej pokazywałam-
jak nie to można zobaczyć-tutaj
właśnie w ogrodzie  zdecydowaliśmy się na zorganizowanie miejsca na ognisko



i tak też się stało,dla chętnych krok po kroku jak je przygotować

mieliśmy duży trawnik,więc najpierw wiosną wsadziliśmy patyk z 3 metrowym sznurkiem w środek miejsca gdzie myśleliśmy ,że najlepiej będzie zrobić ognisko i szliśmy dookoła zaznaczając czarnym sprayem nasz okrąg


następnie cały środek spryskaliśmy randapem ,żeby wypalić trawę


po  kilku dniach już było widać efekt


następnie trzeba było wybrać suchą darń i to był najcięższy etap,trzeba było wybrać ok 7-10 cm


po wybraniu darni wykopaliśmy dziurę na środku na palenisko



następnie całość wyłożyliśmy materiałem przeciw przerastaniu chwastów


tylko zostawiliśmy dziurę w miejscu gdzie będzie palenisko



środek wyłożyliśmy cegłami





powiększyliśmy jeszcze trochę palenisko,bo stwierdziliśmy ,że było trochę za małe i dołożyliśmy cegły na spód również,szczeliny zasypaliśmy piaskiem


potem całość wysypaliśmy żwirem do poziomu trawy



i rozgrabiliśmy,na kółko o średnicy 6,5 metra poszło nam 3 tony żwiru i 25 metrów bieżących materiału pod 
żwir


potem zostały już tylko ławki i stoliki,belki na ławki przecieliśmy w tartaku na 3 części(ze środkowej zrobiliśmy blaty do stolików),i do tego kołki na spód,podcięte siekierą od spodu ,żeby się trochę zaklinowały i dobite długimi gwoździami 


do tego na dwóch balach blaty ze środkowych części belek na ławki


jeszcze tylko mój mąż zeszlifował wszystko na gładko od góry i zabezpieczyliśmy impregnatem do drzewa


i gotowe można palić ognisko


mam nadzieje że się wam podoba-może komuś się przyda-pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia

14 komentarze:

Unknown
12 lipca 2014 12:33

Witam. O takim ognisku nam się marzy. Ale ogród mamy za mały! Cudowne miejsce!

Joanna
12 lipca 2014 12:37

Śliczne miejsce stworzyliście ;)
Zyczę jak najwięcej udanych wieczorów przy ognisku :)

Klimju
12 lipca 2014 15:34

Świetne miejsce na spotkania i imprezy rodzinno-towarzyskie. Ja mam niestety za mały ogród. Dobra robota :-)

Magda B.
12 lipca 2014 16:24

Genialny pomysł i wykonanie!
Serdecznie pozdrawiam :-)

Katarzyna Brzostowska
20 lipca 2014 22:49

Rewelwcyjny pomysł. Sposób wykonania stosunkowo łatwy. Również pomyślę o czymś podobnym

Anna Wojnar
23 lipca 2014 21:20

Witam!
Bardzo fajny blog! Najbardziej podoba mi się to, że oprócz dekoracji do domu można znaleźć u Pani także różne Inspiracje ogrodowe. Na pewno będę tutaj często zaglądać :)
Pozdrawiam

JIO
24 lipca 2014 15:36

Świetny tutorial wykonania takiego miejsca na ognisko. Idealny, jeżeli oczywiście ktoś ma wystarczająco miejsca w ogrodzie ;)

Unknown
27 lipca 2014 21:33

Swietna robota!

Dzierganna
1 sierpnia 2014 01:38

Super pomysł! Coś mi się wydaje, że zmałpuję.

piesso
30 marca 2016 18:11

wszystko spoko tylko jak popalicie kilka razy cegle szlag trafi podrawiam !!!!

I tu się mylisz bo ognisko jest już ponad 2lata i kozystamy bardzo często i nic się nie dzieje z cegłą -pozdrawiam

I tu się mylisz bo ognisko jest już ponad 2lata i kozystamy bardzo często i nic się nie dzieje z cegłą -pozdrawiam

Unknown
18 marca 2017 12:49

Duze piwo za pomysł i dokładny opis będę takie robił
pozdrawiam

mjm78
19 maja 2017 14:54

Świetny pomysł... Chcę takie zrobić... Powiedz tylko, jesli możesz, jaka wyszła Wam średnica tego paleniska mierząc wewnątrz przy wykorzystaniu 23 cegieł, bo tyle naliczyłem :-) Z góry dzięki!!!